Galatea, Versu, Character Engine – trzy generacje postaci w grach

Data i godzina
25 wrzesień — wtorek
12:30-12:45
Język
Angielski
Polski

Galatea, Versu, Character Engine – trzy generacje postaci w grach

Pierwszym wielkim sukcesem Emily Short była gra tekstowa Galatea (2000), w której gracz prowadził nieprzewidywalną rozmowę z zaskakująco wiarygodną cyfrową postacią. W swojej późniejszej pracy Short często wracała do podobnych wyzwań, np. w projektach Alabaster czy Versu. Dzisiaj jest w firmie Spirit AI jedną z osób odpowiedzialnych za silnik tworzący oparte na sztucznej inteligencji wiarygodne postaci obdarzone pamięcią, emocjami i wyczuciem konwencji społecznych – to kolejny krok w poszukiwaniach cyfrowej Galatei, które Short rozpoczęła prawie dwie dekady temu.

Galatea, Versu, Character Engine – trzy generacje postaci w grach

Emily Short
Prelegenci
Emily Short
Spirit AI