Projekt: Upiór – warsztat dla twórców gier
Projekt: Upiór – warsztat dla twórców gier
Jak odróżnić strzygonia od wieszczego? Jak pozbyć się z chaty odmieńca lub zneutralizować upiora? Jak wytropić zmorę lub uwolnić od klątwy wilkołka? A wreszcie: jak znaleźć niewyczerpane źródła polskich i słowiańskich wierzeń ludowych, które można od razu wykorzystać we własnej kreatywnej pracy? Projekt : Upiór to pierwsza inicjatywa mająca na celu zebranie polskiej ludowej demonologii przekazanej w źródłach od pierwszych przekazów polskich i łacińskich, przez oświeceniowe pisma polemiczne, romantyczny renesans sił nadprzyrodzonych, aż po klasyków polskiej etnologii XIX i XX wieku.
Projekt to nie tylko próba przywrócenia zapomnianej, odrzucanej i często deformowanej ludowej mitologii i świata wyobraźni obecnego jeszcze kilka pokoleń temu. To także potężna dawka materiałów dla wszelkich działań twórczych: od gier komputerowych, przez ilustracje po scenariusze i fabuły. Zapowiadane obecnie ułatwienia dla twórców gier promujących polską kulturę czynią z Projektu : Upiór idealne źródło inspiracji i gotowych materiałów dla nowopowstających prac.
Dodatkowo wyjątkową zaletą jest status prawny materiałów: wszystkie należą do domeny publicznej, więc można korzystać z nich w dowolny sposób, za darmo i bez ograniczeń. Na warsztatach dowiecie się jak legalnie czerpać z domeny publicznej. Będziemy odpowiadali na następujące pytania:
Jak odróżnić utwory nieobjęte prawem autorskim od ich współczesnych chronionych opracowań?
Czy i w jakim zakresie można czerpać (np. cytować) ze współczesnych interpretacji kultury?
Jak pozyskiwać do tzw. "ponownego wykorzystania" zasoby z bibliotek, muzeów i archiwów?
Jak chronić własne pomysły na gry lub inne projekty wykorzystujące domenę publiczną?
Jaką przyjąć politykę licencyjną i jak zarządzać prawami w projekcie?
Warsztat poprowadzą: Łukasz Kozak i Krzysztof Siewicz.
⟿ O przyjęciu na warsztaty decyduje organizator na podstawie przesłanego formularza zgłoszeniowego, ilość miejsc jest ograniczona. UWAGA! Nie decyduje kolejność zgłoszeń. Uczestnictwo nie wymaga posiadania biletu Digital Cultures. Warsztaty są bezpłatne. Rejestracja trwa do 10 września do godziny 12:00.
