Nikt nie daje pieniędzy na kulturę? Nieprawda!
Nikt nie daje pieniędzy na kulturę? Nieprawda!
Masz świetny pomysł na projekt kulturalny lub medialny. Wiesz, że podbijesz świat. Jest tylko jeden problem - pieniądze. Brzmi znajomo? To dobrze. Po to jest ten warsztat. W jego trakcie zmierzymy się z czterema mitami i sposobami pozyskiwania środków na własne pomysły:
● Crowdfunding - nikt nie wpłaci, a w ogóle to się boję,
● Sponsoring - firmie trzeba sprzedać duszę a twórcy poza tym nie wypada tak z logo marki,
● Granty - już kiedyś napisałam jeden, pomysł był świetny, ale nikt go nie zrozumiał,
● Sprzedaż - nie jestem sprzedawcą, tylko artystą!
Po tym warsztacie:
- Masz rozumieć plusy i minusy każdego wymienionego powyżej modelu finansowania,
- Umieć dobierać model w zależności od projektu i swoich potrzeb,
- Wiedzieć, gdzie szukać informacji o grantach
- Znać podstawy potrzebne do stworzenia dobrej kampanii crowdfundingowej,
- Wiedzieć jak dobierać partnerów biznesowych do współpracy
- Znać przykłady zarówno dobrze i źle zrealizowanych projektów,
- Czuć kiedy to co robisz może być produktem. Do tego sprzedawalnym.
Przebieg:
1
W warsztacie wezmą udział zaproszeni goście - każdy będzie specjalistą w wybranym modelu finansowania i opowie o różnych kampaniach i projektach, które tak zostały zrealizowane. Będziecie mieli okazję również z nimi porozmawiać i zadać swoje pytania.
- Przejdziemy przez plusy i minusy każdego modelu finansowania.
- Zrobimy to na bazie przykładowych kampanii
- Jednocześnie pokazując ich mocne i słabe strony
2
Omówmy jak do każdego modelu można się najlepiej przygotować i z niego skorzystać.
● Crowdfunding - jako narzędzie nie tylko pozyskiwania środków, ale też promocji, budowania społeczności i dystrybucji idei,
● Sponsoring - przygotowanie prezentacji projektowej, kontaktowanie się z markami, przygotowanie procesu, kryteria dobierania partnerów,
● Granty - analiza dostępnego budżetu i opłacalności, przygotowanie pisania wniosku, o co pytać grantodawcę.
● Sprzedaż - jak oszacować czy pomysł może być produktem.
3
- Ukochane przez wszystkich ćwiczenia grupowe :)
Liczba uczestników: 30 Czas trwania - 3 godziny. 12:00-15:00 Język: polski
⟿ O przyjęciu na warsztaty decyduje organizator na podstawie przesłanego formularza zgłoszeniowego, ilość miejsc jest ograniczona. UWAGA! Nie decyduje kolejność zgłoszeń. Uczestnictwo nie wymaga posiadania biletu Digital Cultures. Warsztaty są bezpłatne. Rejestracja trwa do 10 września do godziny 12:00.
